1 may 2014

Formació en Com1nica't

Aprendre de manera pràctica noves habilitats de comunicació.

"fins i tot els pares amb bones intencions sovint es trobin amb sentiments de frustració, perplexitat, culpabilitat o solitud"
El taller està basat en el llibre de Faber i Mazlish Com hem de parlar perquè els fills escoltin i com hem d’escoltar perquè els fills parlin. 
Vivim en una època d’estrès. Els pares i educadors ens trobem sota una pressió enorme intentant “arribar a tot arreu”. Les exigències són elevades. L’energia baixa. El mal geni es dispara ràpid. El dia no té suficients hores.
Estem convençudes que aquestes formes de comunicació, sinceres i plenes de comprensió, poden contribuir en gran manera a l’estabilitat i el bon judici de les famílies i escoles actuals.

OBJECTIUS
Acompanyem en la recerca d’habilitats per ser més útils als nostres infants i adolescents i més generosos amb nosaltres mateixos.
Els pares i educadors treballaran en l’aprenentatge d’ habilitats provades com:
• Establir límits mantenint una actitud amorosa davant dels sentiments dels infants i adolescents
Expressar l’enuig sense fer mal
• Animar els infants i adolescents que col·laborin
• Ajudar els infants i adolescents a ser solidaris i responsables
Resoldre conflictes de manera pacífica i crear una atmosfera familiar d’amor i de respecte

QUINS TEMES TREBALLAREM A LES SESSIONS?

• AJUDAR ALS INFANTS I ADOLESCENTS A FER FRONT ALS SEUS
SENTIMENTS
Explorar què els passa als infants i adolescents quan neguem els seus
sentiments. Habilitats específiques que els ajudin a reconèixer i fer front als
seus sentiments -decepció, enveja, frustració, ressentiment, ira. Camins
perquè ells acceptin els seus sentiments, limitin els comportaments
inacceptables i mantinguin encara la bona voluntat.

• ANIMAR A LA COL·LABORACIÓ
Com reaccionen els infants i adolescents davant dels mètodes més usuals
que fem servir perquè cooperin: amenaces, advertències, ordres, insults,
sarcasme, discursos? Cinc camins que conviden a la cooperació, amb els
quals adults i infants i adolescents se senten bé amb ells mateixos i amb els
altres.

• ALTERNATIVES AL CÀSTIG
Com reaccionen els infants i adolescents al càstig? És necessari confiar en
el càstig com la manera de disciplinar-los? Algunes alternatives al càstig que
permetin als pares expressar el seu desacord profund, així com fomentar en
els infants i adolescents que assumeixin la responsabilitat sobre les seves
conductes.

• FOMENT DE L’AUTONOMIA
Maneres d’ajudar els infants i adolescents a separar-se dels pares,
a convertir-se en persones responsables, perquè puguin funcionar
autònomament el dia de demà. Habilitats específiques que ajudin els infants i
adolescents a desenvolupar els seus propis recursos interns.

• ELS ELOGIS I L’AUTOESTIMA
Una exploració de quins són els tipus d’elogis que contribueixen que els
infants i adolescents puguin construir una visió positiva i realista i quins no hi
contribueixen.

• ALLIBERAMENT DE LES ETIQUETES IMPOSADES ALS INFANTS I
ADOLESCENTS
Una mirada a com els infants i adolescents, a vegades, són encasellats (el
pinxo, el ploraner, el que sempre s’escapoleix, l’entremaliat... ) i com podem
alliberar-los de d’encasellar-los en aquests papers. Sis habilitats que podem
fer servir per a ajudar els infants i adolescents a veure’s a si mateixos amb
una llum diferent i més positiva.

DURADA
És un taller de 14 hores de durada en total.
Format extensiu; una sessió cada setmana de dues hores, al llarg de set setmanes consecutives.
S'iniciarà el dijous dia 15, possibilitat de matí o tarda.

El nombre mínim de participants és de vuit persones.

A QUI VA ADREÇAT?
Va adreçat a pares, educadors, psicopedagogs, educadors socials, treballadors socials, assistents socials, monitors de lleure i de menjador, i a totes aquelles persones que vulguin millorar la seva relació diària amb els infants i adolescents.

METODOLOGIA
metodologia molt interactiva, participativa i pràctica. Entremig de tota aquesta pràctica el facilitador/a va introduint tot el contingut que te a veure amb el treball de l’actitud d’acompanyament respectuós.

 La metodologia de les sessions es desenvolupa de la manera següent:
• Dinàmiques per adonar-nos i fer-nos conscients dels patrons habituals de comunicació que fem servir.
• Mitjançant exercicis de treball empàtic poder veure com afecten als infants i adolescents aquests patrons i formes de comunicació dels adults de referència.
• Diferents dinàmiques per aprendre i aprofundir en les tècniques específiques de comunicació de cada sessió.
• Posada en pràctica de les habilitats treballades i tot el treball d’acompanyament respectuós per tal de integrar-lo.

PREU I MATERIALS

PREU DEL TALLER: 160 € individual / 270 € si ve la parella. Aquest preu inclou el material de treball

DIPÒSIT DE LLIBRES DE LECTURA: 50 €
Mentre duren les sessions els participants necessiten els llibres en que es basa el taller per tal de fer lectures dels capítols. És per això que nosaltres els deixem en dipòsit si no els teniu i pagueu el preu dels llibres i us el retornem l’última sessió quan torneu els llibres.
inscripcions mamag@mamag-bcn.org

No hay comentarios:

Publicar un comentario